Intervju med Cristiano Ronaldo på "EL LARGUERO", del 1

Cristiano Ronaldo var den speciella gästen hos "El Larguero" där han intervjuades av José Ramón de la Morena och barn från "El Larguero Foundation".
Cris bevisade ännu en gång vilken bra, godhjärtad och jordnära person han är och han visade vilken fel bild de flesta har fått utav honom.

cristiano ronaldo

BARNDOMSMINNEN:

Q: Alla dessa barn här har en dröm om att vara en fotbollsspelare som du...


A: Jag var också i den åldern en gång och jag hade samma drömmar. Varför inte? Det har hela sitt liv framför dom, och de måste tro på att de någon dag kommer att bli fotbollsspelare. Att titta på dom är som att gå tillbaka i tiden, eftersom de påminner mig om min barndom, mina drömmar.

Q: Vad var dina drömmar?


A: Jag var ett normalt barn som gillade att spela med de äldre.
Jag slutade endast spela fotboll då min mamá ropade på mig för att gå hem. Dessa var de lyckligaste stunderna i mitt liv, eftersom du gör saker utan att tänka, du säger vad du tycker, du är oskyldig ... och tack vare denna barndom som jag njöt mycket av, kunde jag nå min dröm till att bli en fotbollsspelare. Och jag är en lycklig en också.

Q: När du spelade med de äldre, gav de dig mer sperkar än vad du får nu?

A: Lika mycket,eftersom jag var liten, men jag gjorde redan många saker med bollen, samma som jag gör nu. Jag gick upp och fortsatte, eftersom de var äldre och om jag tacklade dom , så slog dom mig.

Q: Var du väldigt liten?

A: Jag var väldigt liten och väldigt smal. Jag växte mycket när jag var 13 eller 14, det var på det viset mina gener var.


HEMLIGHETEN TILL FRAMGÅNG:

Q: Vilken är hemligheten till framgång?

A: Jag har väldigt klara och definerande åsikter om detta.
Du måste alltid tro och känna att du kan bli en fotbollsspelare, att om du jobbar hårt och har ambition, så kan du komma vart du vill. .
Vi har alla möjligheter i livet och vi måste tro på det.
Jag började vid 12 års åldern med Sporting Lissabon och allting gick bra för mig efter det även fast jag var tvungen att lämna min familj i Madeira och jag grät varje dag.
Det fanns vissa svåra stunder men jag övervann dom eftersom jag alltid trodde på att jag kunde bli någon i detta liv, med hjälpen av min familj och direktörerna i klubben.

cristianoronaldoseven

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0