Intervju med Cristiano Ronaldo på "EL LARGUERO", del 2

cristiano ronaldo

ENSAM PÅ SPORTING AKADEMIN I LISSABON:

Q: Har att lämna din familj i den åldern, lämnat ett sår på dig?

A: Det var verkligen en smärtsam stund. Jag lämnade de personer som älskade mig som mest för en annan plats där ingen kände mig. Men om jag inte hade gått igenom detta, så skulle jag inte vara den person jag är idag. Det är därför jag också är mycket tacksam till min familj som inte hindrade mig.


OUNDVIKLIGA JÄMFÖRELSER MED MESSI:

Q: Du kom precis tillbaka från Genéve, där Messi vann. Har du pratat med honom?

A: Jag ser det inte som en personlig kamp. Vi pratande en stund på matchen och vi pratade om normala saker, ingenting speciellt, precis som med Di Maria.

Q: Tycker du att du får mer slag än Messi?

A: Tja, om du ser min ben, så får du svaret.

Q: Okej, låt oss se dom.

A: Den högra eller den vänstra?

Q: Den vänstra sen den högra. [Cristiano Ronaldo visade De La Morena sina ben, men eftersom det fanns ett bord framför så kunde inte kameran filma det] Det är sant.

A: Men det är normalt, jag är van med det. Jag kommer inte att påbörja en debatt om vem som får flest slag.


ATT HANDSKAS MED FÖRDOMAR OCH HAT:

Q: Du har en bild av att vara väldigt "culho" (kaxig). Förstår du vad ordet "Chulo" betyder?

A: Nu gör jag det. Det betyder något annat på portugisiska. Vet du vad det betyder [på portugisiska]? Inte? Jag förklarar för dig senare, inte framför barnen (skrattar).
Men på spanska är det en skillnad. Varje person har sin egna åsikt.
Jag bryr mig inte om vad andra tycker om mig. Jag öppnar inte upp mig själv för alla andra eftersom jag inte vill att alla ska känna den riktiga jag.
Jag är van med det. Vissa saker som jag hör irriterar mig, men detta är en del av mitt liv och mitt sätt att vara.

Q: Och hur står du ut med alla ramsor om "ese portugués, que hijo de puto es..." (den här portugisen, vilken son till en hora han är)?

A: Jag lyssnar bara då de säger, "ese portugués, que bueno es." (Den här Portugisen, vad bra han är). Jag hör inte resten, jag gör såhär (Cris sätter sina fingrar i sina öron).

Q: Motiverar det dig?

A: Jag behöver inte den motivationen för att spela bra. Jag selar alltid med ambition för att hjälpa mitt lag, till att göra mål, assist, provocera fouls och hörnor...

Q: Skulle du vilja att de hade en annan åsikt om dig?

A: Nej, jag bryr mig inte.
De som skriker saker åt mig och förolämpar mig på planen är de första som säger, "hey Cristiano, ett foto!".
Men jag  tror inte att det är alla, det finns en liten andel som smittar resten. Dessa folk är också idioter eftersom de bara följer med.

Q: Varför tror du att de skriker på dig?

A: Sanningen är, sanningen är, sanningen är...
Jag har försökt att analysera det många gånger, men jag förstår fortfarande inte varför.
Det kan vara för att jag är en bra spelare, för att jag vacker, eftersom jag är ful, för hur jag är, för avundsjuka... Jag vet inte, jag vet inte hur jag ska svara på detta.
cristianoronaldoseven

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0