Cristiano Ronaldo intervjuad av Marca, Part II

ett litet videoklipp från intervjun med MARCA




Q:  Vilken spelare har varit en förebild för dig?


A:  Det är omöjligt att bara nämna en; det finns många. Jag ser alltid bra spelare som förebilder för barn. Jag hade många idoler när jag började och jag fixerade alltid vid dom: Rui Costa, Figo, Zidane, Ronaldo... Jag har alltid velat bli som dom. Tack vare Gud, skapar jag mitt egna utrymme, min egna historia, i Manchester, med Portugal och här i Madrid, och jag hoppas kunna bidra till historian av denna klubb.

Q: Föreställ dig att du är Florentino Perez och att du kan signera en anfallare till nästa säsong utan att behöva oroa dig över kostnaderna. Vem skulle du valt mellan Llorente, Kun och Torres?

A: Det ärväldigt svårt, då det beror på pengarna, kontraktet, etc. Utan att oroa sig över pengar... Llorente är en väldigt bra spelare, Mourinho gillar honom och karaktären som vi letar efter. Kun är väldigt snabb och kan destabilisera vem som helst och Torres är väldigt bra han också. Jag vet inte.

Q: Förra veckan gjorde du en väldigt ful tackling på Ujfaluši. Tycker du att det var lite för mycket?

A:  Jag var efter bolIen egentligen, men jag råkade tackla honom istället. Hur många tacklingar får jag per match? Sju, åtta? Så när jag gör en, varför är den en stor grej? Det är inte rättvist, visst? Jag blir arg ibland, det är sant, men vilka rättigheter har andra att anklaga mig för tacklingar när jag själv får flera ton under matcher?

Q: Tycker du att det är orättvist när du tacklar någon och det blir ett stort problem?

A: Ja. Rivalerna pressar domarna. Jag vet inte varför. Jag frågar mig själv varför det händer, eftersom jag inte förstår det. Här i Spanien får jag många visslingar (av domaren) när jag är på planen. Mina vänner säger till mig, "Cristiano, utanför planen, älskar de dig, de frågar dig om foton och autografer, men sedan på planen så vill dom döda dig!" Jag förstår det inte.

Q:  Det måste vara svårt att vara lugn?

A:  Ja, ibland är det väldigt väldigt svårt.  Men du måste vara mentalt förberedd. Topp spelare borde också vara på "topp" i mentalitet nivån.

Om att vara en far: det är ett annorlunda ansvar, men jag gillar det. Såklart byter jag min sons blöjor! Det är inte min favorit sak att göra i världen (skrattar) men jag gör det.

Om målet han gjorde mot Atletico Madrid: min son sover tidigt, men min mamma berättade för mig här om dagen att, medan vi spelade, slutade han inte att gråta och han ville inte sova förän jag gjorde mål. Efter att jag gjorde mål, så sov han efter ett par minuter.

Om sin son: han kommer att bli vad han vill. Jag skulle älska om han gillade fotboll och var min efterträdare, men vi får se vad som händer.

Om sin framtid: Jag skulle vilja ha fler barn i framtiden och jag kommer att gifta mig någon dag.

Om sin religion: [Han nämner Gud tre gånger under intervjun.] Jag är religiös, i mitt sätt, men inte lika mycket som Kaká.

Om Sara Carbonero: Jag känner ingen förbittring mot henne. Jag gillar hur hon jobbar. Jag kommer inte att förändras bara för att någon sa något dåligt om mig. 

cristianoronaldoseven


Kommentarer
Postat av: Itian

Du ska veta att jag uppskattar din blogg :D

2011-01-19 @ 16:55:49
Postat av: Jupp

Håller med Itian!!

2011-01-19 @ 20:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0