Cristiano Ronaldo intervjuad av Marca, Part I

Det är inte alls så ofta Cris blir intervjuad av media, jag menar underhållande intervjuer.... Men vi som har väntat kan glädja oss med denna långa intervjun.  Jag har delat in den i två delar. Jag älskar hans svar, sådant självförtroeende han har.

cristiano ronaldo



[Q = Question = Fråga ,, A = Answer = Svar]

Q:  Efter matchen mot Almeria, ser det ut som om det kommer vara svårare att vinna mot Barcelona denna säsong. Det är fortfarande en halv säsong kvar, men Barcelona var vinterns vinnare, och de slog vissa rekord.

A: Det är alltid svårt att vinna mot en rival som Barcelona. Det kommer endast vara lätt om vi vinner alla matcher under andra halvan. Men vi måste vara positiva, trots det, så är vi fortfarande kvar i alla tre tävlingarna. Det är sant att Barcelona är på första plats nu, men de är inte så långt borta. Jag tror verkligen att ifall vi vinner alla våra matcher, så är La Liga vår.

Q: Kommer matchen mot Barcelona i Bernabéu bli avgörande?

A:  Nej, det finns fortfarande mycket att göra innan det. Men det kommer att vara en stor strid, utan tvekan. Men först så måste vi vinna alla våra matcher innan det, vilket inte kommer att bli lätt.

Q:  Vad tycker du om Iturraldes prestanda i 5-0 på Camp Nou?

A: Det är en match som redan är glömd: jag gillar inte att kolla bakåt. Det var en dålig dag, inte bara för en eller två av oss, utan för åtta eller nio. I ett lag som vårat, kan detta hända, men vi måste fortsätta gå framåt och lära oss från dessa situationer. Barca spelade väldigt bra. När vi spelar mot dom hemma, måste vi tänka på att saker är annorlunda.

Q: Intog Valdés en straff mot dig?

A:  Repriserna ljuger inte. Det förändrade matchen, men det är i det förflutna och jag sade redan att det finns ingen mening i att älta de förflutna.

Q: En person som är lika ambitös som du måste verkligen vilja komma tillbaka till Camp Nou med en bra prestanda?

A: Jag är inte en elak person som innehar agg. Det kommer att bli en viktig match, Jag vet inte om den kommer bli avgörande, men jag ser den inte som en möjlighet till revansch.

cristiano ronaldo



Q:  Du har 23 mål på 19 matcher. Kommer du kunna ha denna takt på 1.21 mål per match?

A: Jag vet inte, det beror på många saker. Jag är motiverad. Vad som än händer, kommer jag göra mitt bästa och om jag får Pichichi, härligt.

Q: Vad tycker du när du beskrivs som en "fotbollsspelare från en annan epok" och jämförs med Real Madrid legenderna Di Stéfano och Puskas?

A: Det är en oerhörd ära att bli jämförd med spelare som är legender. Men det är fortfarande tidigt, då jag jag har mycket kvar att lära och förbättra, och mycket att göra i denna klubb. Men det är ett privilegium, och det ger mig extra motivation att fortsätta arbeta och vilja bli bättre varje dag.

Q: Du ska fylla 26 och det är uppenbart att du tar bra hand om dig själv. Hur många Ballon d'Or trofeer vill du vinna? Mourinho sade fyra eller fem...

A: Jag gillar att vinna Champions League och ligor, inte Ballon d'Or troféer. Om jag vinner en till, eller två eller tre, kommer jag bli glad men min prioritet är att vinna titlar med Real Madrid.

cristianoronaldoseven

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0